Gunnison

5 juni 2022 - Gunnison, Colorado, Verenigde Staten

zondag 5 juni

Misschien kwam het door de gedachte dat we het vandaag erg rustig aan konden doen, maar we hebben ons flink verslapen. Daarom misten we het ontbijt in het hotel. Gelukkig geen probleem want er waren volop eetgelegenheden in de buurt. Na een lekker broodje bij Subway zijn we naar de City Market gereden om wat proviand in te kopen voor de volgende dag.

Gunnison is een stadje in een grote vallei omgeven door de Rocky Mountains. De natuur is mooi, er zijn veel winkels en eetgelegenheden, maar er is niet veel te doen. Daarom reden we even naar het bezoekerscentrum om wat ideetjes op te doen.

's Middags zijn we eerst naar de Pantry Palooza op de I Bar Ranch geweest. Dat was een lokaal / regionaal evenement met live muziek maar vooral veel eten. In een praatje met een plaatselijk  echtpaar kregen we het advies om naar Crested Butte, een skioord op een half uur rijden, te gaan. Na een rondwandeling over het festivalterrein en een lunch zijn we via een mooie route naar Crested Butte gereden. Het centrum van het skioord zag er leuk uit met veel houten winkeltjes, cafees en restaurants in allerlei kleuren. We hebben er op ons dooie gemak wat rondgelopen, winkeltjes bezocht en op een terrasje gezeten. Toen het op het eind van de middag bewolkt werd, zijn we teruggereden naar het centrum van Gunnison. Ons was aangeraden om in Ol' Miners Steakhouse  te gaan eten. Zo gezegd, zo gedaan. De meningen over de kwaliteit van het eten waren verdeeld.

Om deze rustige dag af te sluiten zijn we onderweg naar het hotel nog even teruggaan naar de I Bar Ranch om naar de muziek te luisteren, maar de band was helaas al gestopt.