Van Jackson naar West Yellowstone (Montana)

9 juni 2022 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

donderdag 9 juni

Nadat we enkele verse belegde broodjes hadden gekocht bij de bakker, begonnen we onze reis naar Yellowstone National Park, het oudste Nationale Park van de USA. We hadden twee opties: een snelle route om Grand Teton NP heen of met een flinke omweg door Grand Teton NP en ook nog een flink stuk door Yellowstone NP. We kozen voor de laatste optie.

Na een kort ritje waren we bij het bezoekerscentrum van Grand Teton NP. Daar hebben we de jaarpas voor alle parken in de USA gekocht, de tentoonstelling bekeken en een mooie film over het park gezien. Grand Teton NP  ligt in een grote vallei (Jackson Hole genaamd) achter de Teton Range, een bergketen van 500 km lang.

Na de film hebben een wandeling van ruim twee uur gemaakt naar Taggart Lake. Het was een pittige wandeling, maar het was goed om weer eens wat lichamelijke inspanning te verrichten. Toen we terug bij de auto waren, zagen we aan de overkant van de weg een moeder moose (eland) met haar jong.

Vervolgens zijn we naar Jenny Lake gereden. Daar hebben we eerst onze lekkere broodjes gegeten en daarna een korte wandeling gemaakt naar het meer met de mooiste uitzichten op de Teton Range. We hebben ook nog een mooie route langs het meer gereden en daarna koers gezet naar Yellowstone NP. Daar hebben we nog diverse stops gemaakt, o.a. bij Lewis Falls, bij grazende bisons en bij een gebied met stomende geisers. We hebben daar ook de temperatuur van het water getest en dat was toch te warm om je hand er langer dan één seconde in te houden.

Omdat je in de nationale parken hooguit 70 km mag rijden (en vaak nog zachter), duurde het nog best lang voor we bij het hotel aan de westkant van het park aankwamen. We waren er uiteindelijk kort na 7 uur. We verblijven drie nachten in een mooie, ruime blokhut en het bed alleen al is een bezienswaardigheid (foto!) . Na het inchecken zijn we boodschappen gaan doen en daarna hebben we heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant.