San Diego

3 juni 2018 - Diamond Bar, Verenigde Staten

zondag 3 juni
We waren vanmorgen al redelijk vroeg wakker. Eerst heb ik op bed maar even het verslag van gisteren gemaakt, want dat was er zaterdag niet meer van gekomen. Om 8 uur zijn we opgestaan en na de douche en het ontbijt vertrokken we om 10 uur met Gerard en Cyndee naar San Diego. Deze stad ligt ongeveer 140 mijl ten zuiden van LA, vlak bij de Mexicaanse grens. Omdat je op de brede freeways (minimaal 2 x 6 rijbanen) flink kunt doorrijden, kwamen we rond 11.45u al in San Diego aan. Daar reden we eerst over een hoge brug naar het schiereiland Coronado. We bezochten daar het gelijknamige hotel uit 1888, waar heel veel beroemdheden en staatslieden hebben gelogeerd. Het hotel was van buiten en van binnen een ware bezienswaardigheid. We informeerden even wat een lunch kostte, maar vonden 98 dollar p.p. toch net even te veel. We reden daarom naar een restaurant aan de baai van San Diego waar we voor hetzelfde bedrag met z'n vieren van een lekkere lunch konden genieten. Vervolgens maakten we daar een korte wandeling en daarna reden we naar downtown San Diego. Na een tour door het centrum en langs de andere kant van de baai bezochten we het oudste deel van de stad. Daar stonden nog huizen uit een ver verleden en er was een 'festival des reyes' met veel muziek aan een pleintje met vele winkeltjes en eet- en drinkgelegenheden. Na de rondwandeling daar dronken we een Marguerita en Corona. Het was inmiddels half 7 geweest, tijd om aan de terugreis te beginnen. Onderweg stopten in een toeristisch kustplaatsje aan de Stlle Oceaan voor een afsluitend etentje. Met uitzicht op zee was dat erg gezellig en lekker en daarmee een goed slot van een mooie dag in een leuke stad. Om 10.45u waren we weer in Diamond Bar en we waren allemaal te moe voor een laatste borrel.