Custer State Park

19 juni 2022 - Custer, South Dakota, Verenigde Staten

zondag 19 juli

Het was vanmorgen vroeg opnieuw stralend weer en al behoorlijk warm. We hadden deze vaderdag alle tijd om Custer State Park te gaan verkennen. Het park is lang niet zo groot als bijv. Yellowstone NP, maar trekt toch veel bezoekers vanwege de gevarieerde landschappen en het wild. We reden eerst de Scenic Wildlife Loop, die door het zuidelijke deel van het park loopt. We zagen daar zacht glooiende heuvels met groene prairies. Wild hebben we nauwelijks gezien, alleen een groep bighorn sheep en prairie dogs, die hun naam te danken hebben aan het blaffende geluid dat ze maken. Ze leven in holen onder de grond. Het grotere wild zal het wel te warm gevonden hebben om voor ons te poseren.

Tegen het eind van de ochtend begonnen we aan de Needles Highway Scenic Drive. Vooral het laatste deel hiervan was geweldig. We zagen schitterende rotsformaties en reden letterlijk door 'het oog van de naald' (Needle's Eye ), een hele smalle tunnel. Aan het eind van deze route stopten we bij Sylvan Lake. We hebben daar een lange stop gemaakt met een wandeling rond het meer en een picknick.

Tegen 3 uur reden we naar Custer, een stadje aan de rand van het park dat genoemd is naar generaal Custer, die in de Slag bij Little Bighorn sneuvelde in de strijd tegen de Indianen o.l.v. Crazy Horse. Er was op deze zondag niet veel te beleven in het stadje en na een uurtje hadden we het wel gezien. Na een bezoek aan een ijssalon zijn we naar Legion Lake gereden, waar we op het terras eerst wat hebben gedronken en later ook wat gegeten hebben.

Terug bij het hotel hebben we lekker op het terras voor onze kamer gezeten tot er een onweersbui losbarstte.