Billings (1)

13 juni 2022 - Billings, Montana, Verenigde Staten

maandag 13 juni

Het verblijf in Billings is voor ons een rustpunt tijdens onze reis. Lekker even bijkomen van de eerste 14 dagen en energie tanken voor de laatste 11 dagen.

Billings werd de 'Magic City' genoemd, omdat het sinds het ontstaan zo snel groeide. De stad is genoemd naar Frederick H. Billings, een voormalig president van de Northern Pacific Railroad. De stad ontstond in maart 1882 als stadje aan de nieuwe spoorweg van oost naar west. Het is de grootste stad van de staat Montana. De stad wordt aan één kant afgeschermd door een hoge zandstenen rotsformatie: de Rimrocks. Op en rond de Rimrocks zijn veel wandelroutes en parken aangelegd.

In de stad zijn niet bijzonder veel bezienswaardigheden, maar in de omgeving zijn volop mogelijkheden voor outdoor activiteiten. De stad is bovendien een uitvalsbasis voor een bezoek aan het Yellowstone NP, dat vandaag volledig gesloten was vanwege overstromingen a.g.v. hevige regenval. Daar waren wij dus mooi op tijd weg.

We hebben het vandaag heel rustig aan gedaan.  Lekker uitslapen, een beetje door de omgeving toeren, wat door de stad wandelen en de shoppingmall verkennen.

1. JIL:
    14 juni 2022
    Even rust kan geen kwaad,.morge verder.
    Gr
  2. Hella Kimmel:
    14 juni 2022
    Gelukkig dat jullie op rijd weg waren nu is er van alles aan de hand
    Liefs..