Yellowstone National Park (2)

11 juni 2022 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

zaterdag 11 juni

Deze ochtend begon met cadeautjes uitpakken en veel appjes en andere felicitatieberichtjes lezen en beantwoorden. Nadat de gewone dagelijkse zaken ook waren gedaan, vertrokken we voor onze tweede dag in het park. De bedoeling was om de zuidelijke lus te rijden. Dat hebben we ook gedaan, maar vanaf het zuidelijkste punt hebben nauwelijks meer gestopt vanwege het weer.

Onze eerste stop maakten we bij de Fountain Paint Pot, weer een locatie met actieve geisers maar toch weer anders dan die we gisteren gezien hadden. Geisers vind je door heel Yellowstone NP maar vooral aan de west- en zuidkant. De volgende stop was bij het Midway Geyser Basin. De grootste geiser daar, de Excelsior Geyser spuit niet meer, maar hij pompt wel elke minuut 18000 liter kokend water in de Firehole River en daarbij ontstaan enorme stoomwolken.

De andere geiserlocaties aan de westkant hebben we overgeslagen. We reden meteen door naar de topattractie van het park: Old Faithful. Van alle actieve geisers is hij de meest actieve; hij blaast om de 60 tot 80 minuten heet water en hete dampen hoog de lucht in. We hadden pech want toen we aankwamen, had hij zijn kunstje net gedaan. Vervolgens hebben we op een bankje anderhalf uur moeten wachten voordat hij weer uitbarstte. We waren niet de enigen want niemand die Yellowstone bezoekt, wil dit missen. De eruptie duurde hooguit 4 minuten, maar was wel mooi om te zien.

Vervolgens hebben nog een stop gemaakt bij Kepler's Cascades. Daarna zijn we alleen nog gestopt om foto's te maken van een groep mule deer (muildierherten) en voor een kudde bizons met kalfjes, die het verkeer aardig ophielden door steeds de weg over te steken.

Eenmaal terug in onze blokhut hebben we gerust en wat rommel opgeruimd. We gingen daarna eten in een Chinees restaurant maar dat was een miskleun. Jammer, morgen weer beter.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Angelique van buurvrouw Toos:
    14 juni 2022
    Leuk om te zien! Wij zijn hier ca 25 jaar geleden geweest, maar ik herken nog veel.